OBSŁUGA KLIMATYZACJI

Firma AUTO-ROBOT-SYSTEM prowadzi kompleksową obsługę instalacji klimatyzacyjnych w samochodach, za pomocą urządzenia firmy VALEO. Montujemy klimatyzację w nowych samochodach Lada.

Dane adresowe:

Auto Robot System s.c. 30-864 Kraków, ul. Mała Góra 55 Prowadź GOOGLE MAPY

Godziny pracy:

Poniedziałek-Piątek: 8°°- 18°° Sobota: 8°°-13°°

Umów wizytę

Tel: 12 658 44 24

wew: 21

Dlaczego układ klimatyzacji musi być serwisowany?

– Ponieważ w naturalny sposób (przez mikropory w gumie) z całkowicie sprawnego układu (przy 100% szczelności) ubywa rocznie nawet do 15% czynnika chłodniczego. – Czynnik chłodzący oprócz swojej podstawowej funkcji (chłodzenia), rozprowadza po układzie także olej w celu prawidłowego uszczelnienia połączeń i konserwacji układu, a także prawidłowego smarowania sprężarki. – Do uszkodzonego układu bardzo szybko dostaje się wilgoć co powoduje szybką korozję zwłaszcza elementów sprężarki. Podczas kontroli układu sprawdzana jest także szczelność. Ubytek w Układzie klimatyzacji połowy wymaganej przez producenta pojazdu ilości czynnika chłodzącego, powoduje utratę 75% wydajności chłodzenia powietrza. Wskutek tego już po trzech latach zdolność do schładzania wnętrza samochodu ulega znacznemu zmniejszeniu. Ponadto czynnik chłodzący w układzie klimatyzacji jest także nośnikiem oleju smarującego sprężarkę. Jeżeli w układzie jest za mało czynnika, do kompresora dociera zbyt mało oleju, to z kolei może doprowadzić do zatarcia sprężarki i w konsekwencji konieczna będzie jej wymiana lub naprawa, której cena wynosi zwykle kilka tysięcy złotych. Konsekwencji jakie niesie ze sobą awaria układu klimatyzacji można uniknąć, poddając układ klimatyzacji corocznemu przeglądowi. Ponadto czynnik chłodniczy absorbuje wilgoć z powietrza atmosferycznego poprzez materiał, z którego wykonane są części elastyczne układu klimatyzacji. Część wilgoci zatrzymuje osuszacz (filtr), ale jego sprawność zmniejsza się z biegiem czasu, po dwóch latach należy jego wkład wymienić na nowy. Jeśli filtr osuszacza nie jest wymieniany w regularnych odstępach czasu, wysoka zawartość wilgoci doprowadzi do korozji wszystkich elementów układu, a w następstwie do przyspieszonego zużycia i mechanicznych uszkodzeń części układu, a zwłaszcza sprężarki. Zawilgocony czynnik chłodzący może także doprowadzić do zalodzenia zaworu rozprężnego i w rezultacie do zatrzymania cyrkulacji czynnika w układzie, a to doprowadzi do nieodwracalnego uszkodzenia skraplacza i sprężarki.

Texa – Konfort 760R

Czynnik R1234YF

Valeo – ClimFill First

Czynnik R134a

Dlaczego trzeba regularnie dezynfekować układ klimatyzacji?

-Parownik jest elementem układu klimatyzacji, który bezpośrednio schładza powietrze doprowadzane do wnętrza samochodu. Osadzająca się na nim wilgoć skrapla się pod samochodem, ale część skroplonej pary wodnej zostaje na parowniku, powodując rozwój bakterii i grzybów, dla których jest to idealne środowisko. Skutkiem tego w kabinie pojawia się niemiły zapach, a także mogą pojawić się reakcje alergiczne u pasażerów. Parownik znajduje się pod deską rozdzielczą i stanowi integralną część systemu wentylacji. Przy włączonej klimatyzacji na powierzchni parownika pojawia się wilgoć ze schładzanego powietrza, dodatkowo brak światła stwarza idealne warunki do rozwoju bakterii, grzybów i innych mikroorganizmów, które dostają się do układu wraz z kurzem z zasysanego powietrza i osiadają na blaszkach radiatora parownika, skąd poprzez system wentylacji docierają do kabiny. Bakterie i pleśń dostające się z zanieczyszczonego układu są szkodliwe dla zdrowia i mogą powodować reakcje alergiczne, dlatego raz do roku zalecana jest wymiana filtra przeciwpyłkowego i dezynfekcja układu.

Dlaczego konieczna jest wymiana filtra kabinowego raz do roku?

– Regularna wymiana filtra jest konieczna i zalecana przez producentów pojazdów, ponieważ w miarę osadzania się zanieczyszczeń w jego warstwie filtrującej do kabiny wpada coraz mniej powietrza.- Zablokowany filtr kabinowy może doprowadzić do uszkodzenia silnika dmuchawy układu wentylacji. – Zaparowane szyby to często skutek zmniejszonej przez zanieczyszczenia przepustowości filtra. – Zanieczyszczenia warstwy filtracyjnej mogą być przyczyną nieprzyjemnego zapachu wewnątrz pojazdu.