Ta strona używa mechanizmu ciasteczek (cookie). Więcej informacji znajdziesz w polityce prywatności cookies. OK, akceptuję to

salon » Łada 4x4 galeria » opis

Modernizacja Łady 4x4 ( Niva ) od rocznika 2010.


Łada 4x4 ( Niva ) od rocznika 2010 została wyposażona w wiele zmodernizowanych podzespołów poprawiających komfort i bezpieczeństwo podróżowania. Zastosowane zostało nowoczesne zabezpieczenie antykorozyjne podwozia i nadwozia. Zmodernizowane zostały sworznie kulowe przedniego zawieszenia, zmieniony o 4,5 stopnia kąt pochylenia zawieszenia poprawił stabilność jazdy na wprost oraz ułatwił wychodzenie z zakrętu. Trwałość zawieszenia powiększono stosując większe przednie tuleje metalowo-gumowe (zamiast 16 mm, 18 mm) Zmienione zostały przednie amortyzatory oraz konstrukcja górnego gniazda mocowania a także zmieniony został kąt pracy amortyzatorów tylnych. Przekonstruowane zostały piasty przednie aby wyeliminować zdarzające się awarie łożysk. Prowadzenie tylnego mostu zostało powierzone trapezowym wahaczom wleczonym bardziej odpornym na siły boczne. Aby wzmocnić siłę działania układu hamulcowego zastosowany został 9 calowy podciśnieniowy układ wspomagania. Wnętrze samochodu uzyskało lepszą izolację akustyczną a tablica wskaźników uzyskała dodatkowe przyrządy; termometr zewnętrzny, woltomierz a szybkościomierz nie jest już napędzany zawodną linką tylko poprzez system elektroniczny. Poprawiony został sposób rozkładania tylnej kanapy- poduszka pozioma podnosi się do pionu, pionowa opada do poziomu. Zmienione i powiększone zostały lusterka boczne oraz przednie światła pozycyjne. Poprawiono wydajność ogrzewania i wentylacji kabiny pasażerskiej. Silnik spełnia ekologiczną normę emisji spalin EURO 6,dzięki zastosowaniu wielopunktowego systemu wtrysku paliwa, sterowanego elektronicznie, poprawione zostały uszczelnienia w szczególności zawodny do tej pory uszczelniacz pompy wody. Tarcza sprzęgła została powiększona z 200 mm do 215 mm dzięki czemu praca sprzęgła stała się pewniejsza i nie powoduje wibracji. Układ wspomagania pracą sprzęgła został poprawiony tak aby nie było potrzeba używać dotychczasowej siły do jego załączania. Najważniejsza modernizacją wydaje się zastosowanie bardzo wydajnego układu wspomagania kierownicy. Bardzo istotną modernizację przeszły wały napędowe, geometria ich pracy i sposób podparcia. Dzięki tej modernizacji zmniejszone zostały wibracje jakie są przenoszone z pracującego zawieszenia na układ napędowy i kabinę samochodu. Obliczono że w transmisji mocy zostały wyeliminowane straty w wysokości 1.5 KW. Samochód stał się cichszy, toczy się pewnie, bez oporów i wibracji, zachowując zadany kierunek jazdy pomimo poprzecznych garbów i nierówności. Poprawiło się bezpieczeństwo, dzięki zastosowaniu systemu ABS.

Łada 4x4 ( Niva ) od rocznika 2010 pomimo że pozostała prawdziwym terenowym twardzielem stała się jednocześnie przyjazna kierowcy podczas pokonywania długich tras na drogach utwardzonych. Nie ma obecnie na rynku samochodu terenowego, który byłby lepszym wyborem z zachowaniem kompromisu: cena / właściwości użytkowe/ dostępność i łatwość serwisu niż Łada 4x4 ( Niva ) od rocznika 2010.

Gwarancja na samochód wynosi 24 m-ce  bez limitu kilometrów.